Dag 2. Zuidwaards richting de grens

22 juli 2017 - Ulvenhout, Nederland

22 juli, zaterdag. Dag 2

Totaal 160 km; van Streefkerk naar Ulvenhout, camping Beekdalen

Om 9 uur zijn we vertrokken uit Streefkerk, rijdend door Kinderdijk (met zijn vele molens en  toeristen) hebben we ons een weg gebaand richting Breda. Weer met een behoorlijk sterke tegenwind op de kop. Door prachtige gebieden met veel water en mooie pittoreske dorpjes zijn we uiteindelijk om 16:00 uur in Ulvenhout aangekomen De teller stond toen op 80 kilometer.

De eigenaar van de plaatselijke camping verleend daar graag zijn plekken voor een hele kleine prijs aan Camino gangers. Na daar ook van hem onze 4e stempel te hebben gekregen hebben we de tenten opgezet. Tegenprestatie voor de gastvrijheid was het branden van een kaarsje in Santiago.

Onze eerste zelfgemaakte maaltijd bestond uit een bakje Griekse sla, gebakken aardappelen en een kippenschnitzel van de Jumbo. Om dit weg te spoelen hebben we twee Leffe blondjes aangesproken. Heerlijk!!!

Die nacht waren er geen ezels en paarden actief, maar een Poolse buurvrouw. Erg druk in discussie met haar vakantiegenoten en de personen die zij aan de telefoon had probeerde we de slaap te vatten. Later op de nacht ging ook haar wekker op standje 7. Na een paar keer geroepen te hebben is Gerard maar zo brutaal geweest en heeft de stekker eruit getrokken. Daarna was er……. Rust in de tent.