Dag 3. In België

23 juli 2017 - Londerzeel, België

23 juli. Zondag. Dag 3

Totaal 245km; van Ulvenhout naar Londerzeel, camping Diepvennen

Om 8:00 uur vertrek uit Ulvenhout. Een prachtige dag op ons wachtend zijn we vol goede moed vertrokken.

Via leuke landweggetjes en slingerpaden zijn we na een uur in België terecht gekomen. Helaas hebben we moment dat we de grens gepasseerd zijn niet opgemerkt. De markering hiervan bleek ergens in de bosjes te liggen.

Het weer zat ons tijdens de tocht mee. Er waren wel wat buitjes voorspelt maar deze bleven uit. Wel weer voor de 3e dag de wind tegen. Gerard blijft er in geloven dat we deze ook een keer mee krijgen. Onderweg naar Mechelen hebben we een behoorlijk stuk op een jaagpad moeten rijden . En ook daar weer vol de wind in ons gezicht. We blijven toch hopen op beter.

In België ontstond bij mij ( Wim ) voor het eerst het gevoel op pelgrimstocht te zijn. Veel kleine kapelletjes en kerken geven het religieuze karakter van het land weer. Ook de Camino stickers zijn makkelijk te vinden. Daarnaast is het aantal fietspaden langs de snelwegen een aardig stuk minder dan dat wij in Nederland hebben gehad. Meer genieten dus van de omgeving.

Onderweg kregen wij in Rijkevorsel van de plaatselijke kroeg (tegenover de kerk) gratis koffie aangeboden. De kastelein had als oud amateur wielrenner veel respect voor de “ den zotten ollanders”,  die naar Spanje willen fietsen) Hij was zelfs eens Nederlands kampioen bij de amateurs geweest. Wat had hij gelachen toen ze voor hem het Nederlands Volkslied speelden.

Ondanks de tegenwind ging het voorspoedig en vlogen we over den Belgischen wegen. Om 16:00 uur waren we uiteindelijk op de markt in Mechelen. Het lag in onze bedoeling om daar gebruik te gaan maken van een jeugdopvang. Helaas wist de medewerker aldaar pas na 17:00 uur of er plek was. Omdat het risico te groot was om er dan achter te komen dat herviel was zij we door gereden naar Londerzeel.

Bij aankomst bleek dat het daar ook vol was, maar na twee keer nadenken door de eigenaar kregen we toch nog een plekkie. In de tussentijd was het weer is compleet omgeslagen.De verwachte buien van die dag vielen daar in 1 keer op ons hoofd. Na die ene bui te hebben afgewacht hebben we de tenten uiteindelijk kunnen opzetten. Daarna was het pizzatijd. Samen met een blondje van Leffe en een kop koffie werden we gelukkig weer wat warmer van lijf en geest. Daarna wachtte een toch nog wel warm en aangenaam bed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ruud:
    23 juli 2017
    Super start zo te lezen. Hoeveel km gedaan, hoeveel te gaan?
    Goede reis morgen.
  2. Wilma:
    23 juli 2017
    Leuk om te lezen en de foto's te bekijken.
  3. Mieke Schmeits:
    24 juli 2017
    Ziet er goed uit mannen.
    Nog.......km te gaan
  4. Ruud:
    26 juli 2017
    Al 2 grenzen gepasseerd. Nog eentje te gaan. Leuk jullie verhaal te lezen en de reis te volgen. Succes.