Dag 1. Van Haarlem, de eerste stempel via appeltaart naar de eerste overnacht in Streefkerk

21 juli 2017 - Streefkerk, Nederland

Vertrek op vrijdag 21 juli. Dag 1

Totaal 80 km; van Haarlem naar Streefkerk, camping Landzicht

Het weer was prima, de vooruitzichten ook. Op weg met de auto, samen met Gretha en Ellen naar een afspraak met de heer Piet Rozenhart in De Hagestraat 10 in Haarlem. Daar kregen Gerard en ik de eerste drie stempels . De eerste drie bijzondere in een reeks van nog vele anderen. Met nog wat extra info over de route Sint Jacob en het gebouw in de Hagestraat te hebben gekregen zijn wij na ruim afscheid te hebben genomen van Gretha en Ellen om 11:30 vertrokken. Natuurlijk pas nadat we ook nog koffie met appelgebak hadden genuttigd.  Want zonder zouden we al niet ver gekomen zijn op die dag.

De eerste dag hebben we 80 kilometer afgelegd ( met een behoorlijke tegenwind) en zijn we uiteindelijk via Leiden naar Streefkerk, camping Landzicht gereden. Daar hebben we na een onbedoelde lange maaltijd in de plaatselijke bistro vroeg de ogen gesloten.

De camping lag achter de dijk in de “stille” natuur. Dat de natuur niet zo stil is hebben we nachts kunnen merken. Naast onze tenten ( op een prima camping trouwens met gastvrije eigenaren en leuke camping gasten)  stonden drie ezels, een pony en een ram te grazen. Deze zijn in de nacht erg actief gebleven. Regelmatig vlak bij onze tenten grazend en smakkend hebben zij daar de ook de nacht doorgebracht.

Ondanks dat hebben we toch een prima nachtrust gehad. Het weer op die dag was, afgezien van de sterke tegenwind verder prima.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sjoerd:
    10 augustus 2017
    mooi om te lezen wat jullie doen en zijn, er komen gevoelens bij me boven welke jullie vast ook zullen mogen meemaken.