Dag 5. Tournai naar Aubigny au bac

25 juli 2017 - Aubigny-au-Bac, Frankrijk

25 juli, Dinsdag. Dag 5

Totaal 437 km; van Tournai naar Aubigny au bac camping Sensee.

Vandaag een relatieve korte route. (65 km) Omdat we de laatste 2 dagen flink hadden doorgereden en we dit aardig in de benen konden voelen besloten we om maar een kleine 65 kilometer te rijden. Het tijdstip van vertrek uit Tournai was laat voor ons doen. Om 9:15 uur reden we de poort van ons verblijf uit. Al hobbelend over de keien en kasseien van Tournai, voelde alles onder de gordel alleen nog maar erger aan. Gelukkig bij de stadsgrens lag er een redelijk glad geplaveide en geasfalteerde weg voor ons waardoor het weer wat aangenamer voelde.

Na ruim 45 minuten kwamen we op de Frans-Belgische grens en passeerden we het beeld  van de grenswacht in het dorp Rumegies. Via typische Franse wegen tussen korenvelden door zijn we naar Fenain gereden. De tocht verliep vrij soepel en snel. Tussentijds nog even genieten van “du Pain”, maar dan zonder de “vin” maar een met heerlijke chocolade croissant ergens in een plaats waar ik de naam alweer van kwijt ben. De temperatuur van vandaag reikte tot de 30 graden, naar ik later  van Ellen begreep een klein aantal graden hoger dan die in Drachten. Ach, wij lijden aan onze billen, jullie daar aan iets anders. Aangezien we gisteren een nogal bescheiden hapje naar binnen hebben gewerkt hebben we vanavond besloten om het maar weer zelf te doen. Echt bescheiden..... en uit de frigidaire.