Dag 6. Langer en hoger wordende heuvels

26 juli 2017 - Seraucourt-le-Grand, Frankrijk

26 juli, Woensdag. Dag 6

Totaal 519 km; van Aubigny au Bac naar Seracourt, Le grand camping

Via Cambrai, le Catelet en St Quentin.

Na een flinke nachtrust zijn we weer op de fietsen geklommen. Het weer was prima. Het landschap steeds heuvelachtiger en droger. Door het gebied, waar in de oorlogen flink gevochten is en waar veel oorlogsgraven te vinden zijn, was het zoals Gerard noemde hard zwoegen door de warme omstandigheden, het smeltende asfalt en de (weer) harde tegenwind. Bovendien werden de “klimmen” op de heuvels steeds langer en de afdalingen steeds korter.

We gaan dus omhoog. De spieren gespannen en de lijven bezweet van de inspanningen hebben we kunnen ervaren dat we al een aantal dagen bezig zijn. Zoals ik gisteren al zei dat alles onder de gordel er niet beter van is geworden. Ook vandaag zal daar een bijdrage aan leveren. We zijn nu 6 dagen op pad en ons gemoed is nog steeds goed. Helaas hebben we ook vandaag lang moeten zoeken naar gelegenheden waar we een “lekker bakkie leut” konden krijgen. Allen in Cambrai zijn we erin geslaagd  om twee koppen koffie te kopen. In een stad waar de tekens van de Jacobsroute ruimschoots te vinden zijn, werden we warm verwelkomd en succes geheten door een bezorger van UPS. Hij had 2 jaar geleden de tocht gereden en wenste ons een mooie en succesvolle Camino.

Na een flinke tocht door het heuvelachtige landschap werden we de laatste 20 km geleid langs weer een lang, maar vooral vlak jaagpad. Na al die klimmen was dat een welkome afleiding. Om 15:00 uur reden we recht op een prachtig gelegen camping aan. Daar besloten we dat het voor vandaag weer genoeg was. Maar eerst een lekkere Blonde van Leffe en iets warms.

Morgen weer een dag.

1. Janneke Broers:
    26 juli 2017
    Dat gaat dus goed met jullie! Leuk om jullie te volgen!
  2. Jaap:
    26 juli 2017
    Leuke verhalen heren! En voor het zitvlees maar veel biefstuk eten...
  3. Sybrand Bosma:
    26 juli 2017
    En ik maar wachten op jullie reisverslagen. Bedankt Gerard voor het helpende appje. Zo te lezen gaat het jullie goed af. Bij mijn tocht naar Santiago had ik al een aantal lekke banden achter de rug. Is jullie nog bespaard gebleven gelukkig. Op naar Parijs! Mooi om jullie te volgen met de prachtige foto's en dito verhalen.