Dag 16. Gordels en eronder

5 augustus 2017 - Minzac, Frankrijk

5 augustus, Zaterdag. Dag 16

Totaal 1353 km; van Vendoire  naar Minzac, camping Morac

Via Montignac, Aubeterre, St. Aulaya, Servanches, en le Pizou.

Vandaag een korte route gepland. Omdat we gisteren voor het vinden van een camping redelijk ver van de route moesten afwijken, waren we genoodzaakt om eerst de route weer op te komen. Dit leidde ons direct over erg hoge heuvels met lastige beklimmingen en onduidelijkheid over waar we weer op de route zouden komen. Een zware dobber om direct zonder stevig ontbijt een aantal van deze hoge jongens te moeten beklimmen. Uiteindelijk kwamen we na 13 km weer op de route. Onderweg kwamen we een aantal bakkers tegen waar we ons te goed hebben gedaan aan de nodige croissants en andere lekkere dingen.Goed om de broek weer hoog te houden. Vandaag perfect weer. Windstil en weer lichte bewolking . Kon dus niet beter. We hebben een voorspoedige dag gehad. Ook het vinden van een camping ging redelijk eenvoudig. Maar helaas vandaag geen zwembad. Maar wel weer pizza. De zoveelste van de reis.Onderweg wel weer door een prachtig gebied gereden met veel Engelstaligen die daar wonen.

Op het gebied van zaken onder de gordel heb ik geen slecht nieuws. De biefstukken hebben geholpen. Deze kunnen weer gegeten worden in plaats van daar beneden te worden aangebracht.

En de grens naar Spanje komt steeds dichterbij. Wel nachts last gehad van een buurman in een caravan die tot 1:30 naar de tv heeft zitten kijken en daarbij de ramen op had staan. Maar …….  als dat dan alles is!!!!

1. Namknoj tie:
    6 augustus 2017
    Wér in dei om. Wér in moai ferhaal!! Al lézende sjoch ik neist it zwoegen hieltied meer untspanning. Op nei de pyreneeën. Sukses!!
  2. Silvia:
    7 augustus 2017
    mooi mannen! de reis vordert zo mooi. leuk om mee te lezen en jullie verhalen te volgen. Zet 'm op.