Dag 25. Na een nacht en kilometers.

14 augustus 2017 - Hospital de Órbigo, Spanje

14 augustus. Maandag. Dag 25

Totaal 2137km; van Palenzia naar Hospital de Obigo, een  tweepersoonskamer in drie sterrenhotel  El paso Honroso (heerlijk)

Via heel veel kleine plaatsen waarvan de namen erg lastig zijn en jullie waarschijnlijk helemaal niets zeggen. Behalve dan het alom bekende Sahagun, El Burgo Ranero, Santas Marta’s en de stad Leon.

De eerste woorden die ik hoorde nadat ik wakker werd waren; “Zullen we vanavond maar weer een hotel pakken?” De woorden waren van Gerard die net zo beroerd geslapen had als ik.

Het was een nacht, laat ik het daar dan maar als eerste over hebben. Een nacht die je alleen in films ziet. Nou ja,  niet de nacht die bezongen is door een Brabander. Maar wel een lange, warme, hete nacht op een zolder vol diverse pelgrims was het flink zweten. Veel gekuch, gehoest, geroezemoes en mensen die om de 10 minuten naar de wc moesten. We hebben amper een oog dicht gedaan. De laatste wandelaar kwam om 12 uur aan en de eersten stonden om 5 uur al naast hun bed om te gaan lopen. Uiteindelijk waren Gerard en ik er dus ook vroeg uit. Na een heerlijke krappe douche trof mij een verassing toen ik bij de fiets kwam. Een lekke voorband. De eerste materiaal pech!! Dus voordat we konden vertrekken deze eerst maar verwisseld. Uiteindelijk vertrokken we om 7:35. Zonder ontbijt. Deze hebben we 20 km verder maar even gehaald. Alwaar we ook nog even werden gewezen op de voor ons nog te rijden afstand. Naar Santiago is het nog 365 km. Daar zouden we vandaag nog een flink stuk van afrijden. Eigenlijk is er over deze rit niet veel te melden. Behalve dan dat het iets minder warm was dan de voorbije dagen. Maar dat onze dorst er daarom niet minder op is. We drinken makkelijk 4 liter water per persoon op en daarnaast nog de diverse koffies, cola’s en energiedrankjes. Na de 100ste  km besloten we om vannacht de auberges maar even te mijden. Het te kort aan slaap breekt ons aardig op. Dus dan maar in een kamer met airco!!!!!! Das toch genieten????,

Met een mooi vooruitzicht op de laatste berg. En daarna de glorieuze intocht in de stad Santiago en de teugreis met het vliegtuig wat daar zaterdagochtend op ons wacht. Het einde van ons mooie avontuur komt in zicht.

1. Janneke Broers:
    14 augustus 2017
    Wat goed van jullie! Al bijna aan het einde van jullie reis! Wat een prestatie!
  2. Ellen:
    15 augustus 2017
    Vandaag de laatste klim, een flinke nog maar met al die km in de benen van de afgelopen 3 weken gaat jullie dat zeker lukken, effe doorbijten. De tickets voor zaterdag zijn geboekt en wij wachten op jullie aan het eind van de vliegreis.
  3. Namknoj tie:
    15 augustus 2017
    In 'stien' mei in missie.
    Ik kin me foarstelle dat Santiago lonkt en jim as it ware oansoeged. En dan nimme je de sneldyk. Je wolle nei hus. Neat mis mei.
    Kerels, bikkels, Toppers: Genytsje fan de leste dagen.
    In protte sukses noch
  4. Marjan:
    15 augustus 2017
    Mooi man, heb nu ff een en ander gelezen. Respect en super dat jij/jullie het hebben gedaan. Het laatste stukkie dat gaat jou / jullie zeker lukken.