De dag ervoor. De voorbereidingen en klaar voor vertrek vanuit Haarlem

20 juli 2017 - Drachten, Nederland

Op een herfstige avond in oktober 2015 hebben Gerard en ik de afspraak gemaakt om in de zomer van 2017 gezamenlijk te proberen om de Sint Jacobsroute te gaan rijden. Een pelgrimstocht naar Spanje en een kleine 2500 km over des heerenswegen om deze uit te rijden. Onder invloed van een paar glazen bier heb ik redelijk spontaan ja gezegd op de vraag van Gerard of ik dit met hem zag zitten. Destijds was het voor mij onduidelijk wat dit voor mij zou betekenen, maar dat werd me uiteindelijk als snel duidelijk nadat Gerard en ik samen de eerste trainings kilometers gingen rijden. Een hele dag op de fiets met het doel om per dag 100 km af te leggen. Na de eerste rit van 60 km door het gebied rondom Appescha en weer terug deed alles zeer en kreeg ik toch wel mijn twijfels over de juistheid van mijn keuze. Maar na meerdere ritten te hebben gedaan kreeg ik meer zelf vertrouwen. Gerard daar en tegen wist heel goed waar hij aan was begonnen. "Mister Fiets" is een vaak en graag geziene gast op Frieslands en Neerlands wegdek. Gevolgd met de vele bezoeken aan de fietsspecialsiten en campeerboeren en de gereden "volksfiets"evenementen meenden we dan ook dat we er klaar voor waren.

Vandaag 20 juli 2017 hebben we dan eindelijk de fiets bepakt met het doel om te starten aan onze de tocht der tochten. Voor mij de eerste kennismaking met een fietsvakantie. Ik heb nu al zadelpijn!!

Gerard en ik (Wim) gaan, zoals hiervoor al beschreven goed voorbereid en fit van start. Alles zo light en strak mogelijk bepakt. Morgen zullen we dan eindelijk gaan vertrekken. We starten de tocht die we al anderhalf jaar geleden hebben gepland en volgens eigen zeggen goed hebben voorbereid. Beiden hebben we voldoende kilometers in de benen om te kunnen zeggen dat we er klaar voor zijn. En dit alles na een voor mijzelf roerige en emotionele week waarin het toch nog even onzeker was of we wel zouden vertrekken. We hebben er in ieder geval erg veel zin in.

De start zal plaats vinden in Haarlem. Na het halen van onze eerste stempel zullen we na het nuttigen van koffie en appelgebak op onze stalen rossen stappen en de eerste kilometer gaan wegtrappen. Ellen en Gretha zullen ons wegbrengen en uitzwaaien en dan het grote ongewisse avontuur in. Hoezo goed voorbereid!!!!

Oant Moarn!!

1. Rutger:
    20 juli 2017
    Het is gewedig! Succes mannen!
  2. Janneke Broers:
    21 juli 2017
    Heel veel succes en plezier!
  3. Piet:
    Veel plezier!!
  4. Ellen:
    21 juli 2017
    Greta en ik zijn super trots op jullie, blij dat we jullie vanaf de eerste stempelpost in Haarlem konden uitzwaaien
  5. Jan en Thea Steenstra:
    Heel veel succes kerels
  6. Jan en Thea Steenstra:
    Succes mannen!!
  7. Ruud:
    22 juli 2017
    Een heel mooie tocht gewenst
  8. Gea Jonker:
    23 juli 2017
    Succes Wim! En ook heel veel sterkte gewenst!